با توجه به شیوع ویروس کرونا انتخاب شهریهو اموزش پیش دبستانی به انتخاب والدین

پیش دبستانی غیر دولتی شمسا

‼️کودکان دو نوع #دروغگویی دارند:👇👇

۱-نوع اول گفتن داستانهایی است که حقیقت ندارد و از تصورات او نشات می گیرد، چیزهایی را بیان می کند که آرزو دارد حقیقت داشته باشد.

🚩راه حل: حقیقت را لابلای حرفهایش تزریق کنید.

۲- دروغ گفتن برای به دست آوردن چیزی یا اجتناب از کاری صورت می گیرد.

🚩راه حل: بدون تحقیریاسرزنش به او آموزش دهید که دروغ گفتن اشتباه است.
🌿🌹
پیش دبستان و دبستان غیر دولتی شمسا

#تابستانه

🌞 آمادگی برای سال اولی ها 🌞
#شماره 2
شناخت اعضای بدن:یکی دیگر از نکاتی که به توالی و تمرکز ذهنی بچه ها کمک میکند.
شناسایی خود هست,از او بپرسید و بخواهید پاسخ بدهد. دست راست, بازوی راست رو بگیر, مچ , انگشت, ساعد, ارنج, حالا پای راست زانو, ران, ساق, حالا گوش راست, چشم راست , ابرو, مژه , ریشه ی مو, شانه, کتف, دنده ها, شکم, قفسه سینه, نفس بکش, چرا قفسه سینه بالا و پایین میره, بله شش یا ریه ها پر هوا میشن, و… با سوالات اینگونه به او کمک کنید تمام اعضا و قسمتهای بدن خود را بشناسد. بچه هایی که وارونه نویسی یا قرینه نویسی (مثل توی اینه) مینویسند,بچه هایی هستند که هنوز اعضای بدن خود را نمیتوانند تشخیص بدهند.
💥 پس اموزش قبل از ابتلا مفید هست. مساله را ساده نپندارید.

🌹امادگی در تابستان برای اولی ها

💕ماموریت ما در زندگی

💕ماموریت ما در زندگی
بی مشکل زیستن نیست
با انگیزه زیستن است.

برای پیشرفت پله بساز
اما از کسی بالا نرو

دورت را شلوغ کن
اما در شلوغی خودت را گم نکن

طلا باش، اما از جنس خاک!!

تابستانه
🍁آمادگی برای سال اولی ها
#شماره 1

اموزش دست راست:برلی اموزش چپ و راست لازم نیست بچه هارا گیج کنید,راست را که خوب یاد بگیرد, چپ را خودش متوجه خواهی شد. الان که تابستان هست کمک کنید خوب مفهوم راست را یاد بگیرد. 💥دست راست بالا, دست راست رو سر ,دست را رو میز, و…. با شعر و بازی. تو ی خیابان که راه میروید,سمت راست چه مغازه هایی هست. با ماشین که میخواهید مسیری رو بروید بگویید کدوم طرف سمت راسته؟و …… انقدر راست را تمرین کنید تا کاملا مسلط شود
همراه با اولی ها (ریاضی)
🌹امادگی در تابستان برای اولی ها

جمله ای بگویید تا بعد از شما دانش آموز آن را تکرار کند.

  • جمله ای بگویید و بخواهید دانش آموز ابتدا تا 10 بشمارد(بعدها عدد را بالاتر ببرید مثلاً تا 20یا 30بشمارد) و سپس ان جمله را تکرار کند.
  • جمله ای بگویید تا دانش آموز فقط کلمه اول آن را بگوید.
  • جمله ای بگویید تا دانش آموز فقط کلمه آخر آن را بگوید.
  • جمله ای سه کلمه ای بگویید تا دانش آموز فقط کلمه وسط آن را بگوید.
  • کلمه ای بگویید تا دانش آموز صدای اول و در نوبت بعدی صدای آخر آن کلمه و بعد هم صدای اول و هم‌ صدای آخر آن کلمه را بگوید.
  • کلماتی را بگویید و از او بپرسید که کلمه چند نقطه داشت.

برای تقویت پردازش ذهن او ، از دانش آموز بخواهید کلمه ای بگوید که یک نقطه دارد – کلمه ای بگو که دو نقطه داشته باشد و نوبت های بعدی کلمات یا تعداد نقطه ها را بیشتر کنید.